Tuesday 10 January 2012

SALIVA OF SMOKERS !

Awak nampak smart , cool , macho , awesome ,  bile smoking ! Honestly ! 

Dulu time kecik-2 dulu aku selalu doa yang aku tak kan dapat suami yang suke merokok . Siap berlawan-2 dengan along nak carik BF yang tak merokok lagi toh . Biase lah impian budak-2 .

Realiti sekarang pulak aku tak pernah dapat BF yang tak merokok ! Kenape eyh ? Sume laki dalam dunia nih smoking ke ? Alah , tak kesah lah smoking ke tak yang penting , hati , kan capital 'S' ?


Nak conteng cigarettes syg macam nih lah nanti C=  



Info bawah nih untuk capital 'S' and all smokers 


Ciuman seorang perokok boleh membawa maut kepada kanak-kanak , kata seorang pakar kesihatan kanak-kanak .


Prof Robert Booy, pengarah penyelidikan di Pusat Imunisasi dan Penyelidikan Kebangsaan di The Children's Hospital di Sydney, berkata ini kerana perokok berkemungkinan besar membawa sejenis bakteria berbahaya pada kerongkong mereka.



"Bakteria yang boleh menyebabkan kematian ini akan dipindahkan kepada kanak-kanak semasa mereka dibelai dan dicium.



"Perokok adalah pembawa kuman seperti meningococcus. Jadi, pelukan dan ciuman pada kanak-kanak, boleh menyebabkan kuman tersebar walaupun seseorang perokok itu merokok di luar rumah," katanya seperti dipetik laporan Australian Associated Press.



Menurut laporan itu, seorang daripada 10 kanak-kanak yang terkena penyakit akibat jangkitan bakteria itu akan meninggal dunia kerana tidak mempunyai imuniti yang kuat .


Air liur seorang perokok boleh diumpamakan seperti asid dimana ia akan menghakis kulit  manusia . Disebabkan itu lah kanak-kanak juga berisiko untuk mendapat kanser kulit sekiranya air liur tersebut terkene pada kulit mereka dan tidak ketinggalan juga , wanita atau pasangan kepada seorang perokok sudah tentunya terlalu berisiko untuk mendapat kanser mulut melalui 'mouth kissing' ! 

*Ouh capital 'S' , could you please stop from smoking dear ? You're too cool , too macho , too smart , too awesome , so no need it anymore okay ? You already know how I'm too obsessed with baby right ? So I don't want my cuties baby will be ill . I love my future baby , i love my face and the most important that i love your heart so much because that the place where my name staying ! Make sure before our marriage you've break-up with your john , suria , dunhill , winston and others type of cigarettes . Thanks you my love , muah ! 






No comments:

Post a Comment